Як вибрати чохол, килимок автомобільний

Чохли та килимки – захищають сидіння та підлогу від бруду і вологи, маскують недоліки салону авто і полегшують його прибирання, а також надають інтер'єру завершений вигляд. Чохли підвищують комфорт перебування в салоні авто і підкреслюють статус власника авто.

Чохли

Тип

Модельні – розроблені під конкретну модель авто, завдяки чому ідеально підходять до сидінь і гармонійно вписуються в інтер'єр салону. Такі чохли довговічні та відрізняються високою якістю виконання: навіть нитки просочені спеціальним складом, що захищає шви від забруднення. У чохлах передбачені розрізи для подушок безпеки, щоб не перешкоджати розкриттю подушки при аварії.

За вартістю модельні чохли займають середнє місце між універсальними та індивідуальними моделями. Крім того, внаслідок обмеженої кількості марок авто, під які виготовляються чохли, власники рідкісних машин можуть поставати перед труднощами при виборі відповідних виробів.

Універсальні – призначені для будь-якої марки авто, але при установці можливі складнощі: чохли в деяких місцях можуть виявитися занадто вузькими або дуже широкими. Універсальні чохли виграють в інших типів чохлів в ціні, різноманітності кольорів і матеріалів, але програють в естетичності, оскільки домогтися ідеального прилягання до сидінь дуже складно.

Чохли-майки – вид універсальних чохлів, який добре підходить до будь-яких сидінь, але не повністю їх закриває. Такі чохли дешеві, прості в установці та догляді, але недовговічні. Подібні моделі рекомендуються тільки як тимчасове рішення.

Важливо: обираючи універсальні чохли, зверніть увагу на наявність липучок, блискавок-підтяжок, шнурків для підгонки виробу до сидіння.

Крім цих типів чохлів існують індивідуальні чохли, які виготовляються на замовлення з урахуванням розмірів сидінь, кольору салону, індивідуальних переваг власника авто (матеріал, фактура, колір, малюнки). Це найкращий, але і найдорожчий варіант.

Чохол з масажем і підігрівом – оснащується двигунами та працює від прикурювача. Таке пристосування знімає напругу з м'язів спини, ніг, шиї, попереку і зігріває їх в холодну пору року. В результаті водій позбавляється від сонливості, отримує заряд бадьорості.

Чохол з масажем і підігрівом рекомендований водіям, які проводять в дорозі тривалий час, а також тим, хто страждає на захворювання спини та порушенням постави.

Матеріал

Велюрові – приємні на дотик, представлені в різній колірній гамі, порівняно дешево коштують. Такі чохли однаково комфортні взимку і влітку, зокрема не прилипають до тіла і не ковзають. Однак велюр недостатньо стійкий до зношування: ворс збивається, і чохли втрачають первинний вигляд.

Замшеві (алькантарові) – як і велюрові чохли, приємні на дотик і красиві, але більш довговічні. Моделі із замші досить теплі та не притягують пил. Вартість таких чохлів вище аналогів з велюру.

Поліестерові – гладкі, різноманітні за кольором, прості в догляді. Такі чохли «не дихають» і погано поглинають вологу. Тому поліестерові чохли – не найкраще рішення для літа.

Хутряні – м'які, теплі, привабливі на вигляд. Водночас подібні моделі швидко забруднюються і важко очищаються. Хутряні чохли чудово підійдуть для зими.

Шкіряні – найефектніші та надійні. Шкіряні моделі прості в догляді та краще за інші чохли справляються із захистом сидінь від бруду та пошкоджень. Такі чохли дорого коштують, чутливі до подряпин і стирання, сильно охолоджуються при низьких температурах і з часом витягуються.

Наразі популярні чохли з екошкіри, які вигідно відрізняються від шкіряних аналогів стійкістю до деформації та тріщин, нижчою ціною. При цьому візуально і на дотик такі чохли не відрізняються від моделей з натурального матеріалу.

Чохли з автотканини (гобелен, жаккард) довговічні та практичні: вони не бояться пилу, вологи та навіть вогню. Недоліки: висока вартість і обмежений вибір кольорів чохлів.

Схема надягання

Роздільна – чохли на спинку і подушку сидіння надягають по черзі. Надягають такі чохли значно простіше, ніж спільні моделі. Для установки роздільних чохлів можна не знімати крісло.

Спільна – чохли на спинку і подушку сидіння надягають одночасно. Цей варіант складніше в установці та вимагає демонтажу крісел.

Комплектація

Комплект модельних чохлів містить 10-20 предметів. Серед них: 2 чохли на передні сидіння, чохли на заднє сидіння і його спинку, чохли на підлокітники, чохли на підголів'я.

Килимки

Тип

Модельні – розроблені під форму підлоги конкретної моделі автомобіля, що полегшує їх установку без люфтів і зазорів. Для кожної версії моделі авто з різною формою і розміром підлоги виготовляється «свій» килимок. Недолік – висока вартість. Крім того, ці килимки не завжди можна знайти, якщо авто рідкісної моделі.

Універсальні – підходять до будь-якого авто, оскільки потрібна форма килимка під конкретне днище вирізається за спеціальними «лекалами». Це стосується гумових килимків, а ось текстильні моделі розраховані на усереднений розмір і форму підлоги автомобіля. Звідси головний недолік універсальних килимків – складніша установка. Проте вартість подібних виробів нижче, ніж модельних.

Матеріал

Гумові (каучук) – дешеві та зносостійкі, легко миються і швидко висихають. Гумові килимки часто випускаються з потовщеними бортами, які захищають підлогу автомобіля від попадання вологи та утворення корозії. Ці моделі часто мають протиковзні шипи та потовщення (підп'ятники). Практичні гумові килимки застосовуються найчастіше.

Гумові килимки не поглинають вологу, а значить, в дощ і сніг черевики водія будуть мокрими, а краї штанів і випадково предмети, що впали – забрудняться. Подібні вироби мають характерний запах, а в спеку деякі моделі особливо неприємно пахнуть. Користувачі відзначають, що гумові килимки тверднуть на морозі.

Гумові килимки в естетичності поступаються ворсовим виробам: колір – зазвичай чорний, іноді бежевий або сірий, а декоративні елементи відсутні.

Гумові килимки є всесезонними та використовуються цілорічно. Водночас, влітку такі килимки показують гірші результати: вони не затримують пил, який при русі по бездоріжжю або при роботі кондиціонера піднімається вгору і потрапляє на інтер'єр салону і в дихальну систему пасажирів.

Важливо: вибираючи гумовий килимок, зверніть увагу на якість гуми та характер малюнка. Моделі з дрібним візерунком і глибокими виїмками складні в очищенні. А ось гумова сітка (осередки), не дає перетікати волозі з однієї клітини в іншу – такий килимок буде виглядати чистіше.

Ворсові, текстильні (велюр, ковролін, поліпропілен) – добре вбирають воду (до 2 літрів), утримують бруд і пил, не пахнуть (в тому числі при нагріванні салону). Ці килимки полегшують утримання салону в чистоті.

Ворсові моделі ефектні на вигляд: відрізняються широкою гамою кольорів, різноманіттям фактур (в тому числі 3D-килимки) і часто мають декоративні елементи – окантовки, малюнки, нашивки. Текстильні моделі можна підібрати під колір салону.

Варто враховувати, що поглинена волога з часом виділяється на підлогу авто, що призводить до появи корозії та вогнищ розмноження шкідливих бактерій. Ворсові килимки схильні до стирання і складні у догляді: потрібна чистка пилососом, прання, в деяких випадках – хімчистка. Ціна ворсових килимків вище, ніж гумових.

Ворсові килимки гарні в теплу пору року (весна-літо), через що їх часто називають літніми. Якісні текстильні килимки допустимо використовувати й малосніжною зимою. Правда, восени-взимку все ж краще їздити з більш практичними гумовими аналогами.

Важливо: бажано обрати килимок з товстим і щільним ворсом – він довговічніше і практичніше. Купуйте килимок з якісною обробкою країв, інакше виріб швидко вийде з ладу.

Комбіновані – складаються з ворсу і гумової основи, отже, поєднують переваги попередніх килимків. Це універсальний варіант, який добре затримує бруд і пил, поглинає вологу, але не пропускає її на підлогу авто, при цьому виглядає гарніше, ніж гумові аналоги. Комбіновані килимки – довговічні та міцні, ними можна користуватися цілий рік.

Важливо: при виборі комбінованих килимків, варто звернути увагу на якість ворсу і гуми. Не мийте такі вироби під сильним струменем води, оскільки ворс буде вимиватися. Комбіновані килимки допускається чистити пилососом і протирати вологою ганчіркою.

Поліуретанові – легше гумових килимків, не мають запаху і представлені в широкому асортименті. Ці килимки стійкі до перепадів температури. Водночас у них буває тільки гладка поверхня: чарункова структура, протиковзні шипи та посилені місця відсутні. Тому поліуретанові моделі погано утримують вологу і бруд, сильно ковзають. Ціна таких килимків досить висока.

Зустрічаються килимки для багажника, які захищають його оббивку від забруднень і негативного впливу вологи. Як правило, ці килимки виконуються з гуми.

Висота бортиків

Чим вище бортики, тим менша ймовірність потрапляння вологи та бруду на днище авто. Висота бортиків буває різною.

  • «Євро бортики» (до 1.5 см) – килимок відмінно прилягає по краях без появи люфтів і зазорів, а самі борти не втратять форму протягом декількох років.
  • Високі бортики (2.5-4 см) – килимок надійно утримує весь бруд і вологу. Подібна модель стане гарним вибором для професійних водіїв.

На відміну від килимків для багажника, вироби для салону не повинні мати дуже високі бортики, оскільки вони заважають натисканню на педалі, що створює аварійну ситуацію. Тому висота бортика зазвичай не перевищує 2 см (зустрічаються варіанти з 3-4 см).

Кріплення

штатні – дозволяють ідеально зафіксувати килимок і виключають його зміщення. Вони реалізуються у вигляді спеціальних отворів під кріплення на підлозі автомобіля. Такі кріплення передбачені в модельних килимках.

Протиковзні шипи, липучка – зустрічаються в універсальних килимках. Шипи та липучка не дають килимку їздити по салону, але по надійності поступаються штатним кріпленням.

Комплектація

Килимки найчастіше продаються комплектом (4-5 штук), який розрахований на покриття підлоги всього салону: 2 передніх, 2 задніх, килимок на балку між задніми сидіннями. Комплекти для мінівенів і мікроавтобусів часто забезпечуються одним килимком для задньої частини салону і складаються з 3-6 штук.

Поради щодо вибору

  • Купуйте чохли та килимки в спеціалізованих магазинах (автосалонах), обирайте продукцію відомих брендів.
  • Уважно огляньте чохли та килимки на предмет відсутності дефектів.
  • Якісні чохли мають додаткову поролоновий прошарок товщиною 3-7 мм. Подібний прошарок забезпечує комфорт водієві та пасажирам, поглинає вологу і покращує циркуляцію повітря.
  • Переконайтеся, що в чохлах є розрізи для підголівників і підлокітників, інакше ви просто не зможете надягнути їх на сидіння. Якщо автомобіль оснащений подушками безпеки, то чохли повинні мати відповідні розрізи для них (маркування – «Airbag»).
  • Добре, якщо з боків чохлів є шкіряні канти – це продовжить термін експлуатації виробів.
  • Поперекові та бічні підпори запобігають втомі спини навіть при тривалій поїздці, а в кишенях відмінно помістяться блокноти, журнали, серветки, пляшки, ручки. Такими кишенями оснащуються чохли для передніх сидінь (знаходяться на задній стороні).
  • Обираючи килимки, зверніть увагу на наявність підп'ятника – він захищає зону, яка стирається взуттям водія. Така зона в гумових килимках посилюється товстим шаром гуми, у ворсових моделях – гумовою або текстильною вставкою.

Поради з надягання чохлів

  • Перш за все, витягніть чохли з пакування та перевірте їх комплектацію. Для зручності установки в деяких випадках рекомендується зняти передні сидіння.
  • Потім розмістіть всі предмети комплекту в тому порядку, в якому вони будуть знаходитися в салоні авто. Звертайте увагу на призначення конкретного виробу, оскільки чохли для правого і лівого сидінь часто відрізняються. Те ж відноситься до передніх і задніх підголівників.
  • Вийміть підголівники з передніх крісел. Чохли з роздільною схемою надягаються наступним чином: подушка – спинка – підголівник. Послідовність установки чохлів зі спільною схемою інша: спинка – подушка – підголівник.
  • Порядок надягання чохлів на заднє сидіння: подушка – спинка – підголівник.
  • При надяганні надійно фіксуйте чохли за допомогою гумок, липучок або гачків. Домагайтеся щільного прилягання чохлів до сидіння.
  • Чохли з блискавками надягаються аналогічним чином. Варто знати, що блискавка має перебувати тільки на задній стороні крісел і ні в якому разі не торкатися спини водія і пасажирів.
  • Встановлюйте чохли акуратно і не поспішайте – від цього залежить щільність прилягання чохлів, а значить, і термін служби виробу.

Поради по догляду за чохлами

  • Чохли з велюру перуться машинним способом (делікатний режим). Якщо у чохла є поролоновий прошарок, то прати їх не можна, оскільки поролон розкришиться. В цьому випадку їх можна почистити за допомогою вологої губки та мильного розчину.
  • Для догляду за шкіряними чохлами / моделями з екошкіри скористайтеся вологою серветкою і спеціальним спреєм. Для виробів з екошкіри додатково застосовують захисні просочення.
  • При очищенні гобеленових чохлів застосовують мильний розчин і губку / щітку.
  • Хутряні чохли чистять наступним чином: змішується стакан манної крупи зі склянкою крохмалю, ця суміш розсипається по хутру. Потім чохли вибиваються або чистяться пилососом. Після просушування не забудьте розчесати хутро щіткою.

Відгуки про статтю